Pages

Thursday, June 3, 2010

salah satu masalah ku...

skrg aku tgh ganti puasa..al-mklumla puasa yg thn 2008 blum berganti lg..for ur information puasa thn lps i tggl 1 hari jer tau..ms tu tgh pregnant kt aleena 9 bln. alhamdullilah.. allah memberi kekuatan kpdku dn anakku..nk tau rahsianya..mkn la buah kurma sebanyak yg boleh, setiap hari..disamping tu jgk aku byk mkn buah tin & kismis. mmg tak lpr langsung. aku dh cb shari tak mkn buah2 tu..akibatnya badan akan rasa letih, lesu sgt. ajaibkan buah2 tu..itula kekuasaan Allah.

Berbalik kepada citer aku yg sbnrnya..bila hari yg aku ganti puasa, aku dh tk pump susu coz aku takut bila balik keje nati aku kehabisan susu. so aku tlh mencari sedikit info dh bertanya kepada seorng kenalan blogger ku ttg permasalahan ni..nama die hayatie..ini la msg yg di reply olehnya.

slm farrah..konsep susu adalah bergantung kepada demand & Supply lagi banyak demand (mengosongkan breast samada ada dgn menyusu kerap atau memerah) lagi banyak lah susu yang akan dihasil. Jika kita tidak mahu mengepam semasa diofis kerana bimbang anak tidak akan cukup susu semasa kita pulang nanti, itulah yang sebenarnya (lambat laun) menyumbang ke arah kemerosotan susu (berbalik kepada konsep Demand& supply tadi) kerana ketiadaan demand (sewaktu tidak bersama bayi-di ofis)

Tidak kira semasa kita puasa atau tidak, anak tidak mahu botol, rutin pemerahan harus seperti biasa semasa di ofis. Harus sekurang-kurangnya 3x sewaktu diofis. ;)

[ barulah skrg aku phm konsep susu ni mcm mn]

No comments:

Post a Comment