Pages

Wednesday, June 9, 2010

Susu kebanggaanku...

Alhamdulillah..hari ni aku dapat mengumpulkan susu perahanku sebanyak 9oz utk 2 session. session yg 1 pd pukul 11 pg mendapat 5oz dan yg ke 2 pd pukul 3 ptg mdpt 4oz. nmpaknya susu perahan ku telah menigkat..btl apa kata ibu2 lain, 'susu akan meningkat mengikut keperluan bb'. tidak sia2 aku mentelaah setiap permasalahan susu ibu di web Susuibu.com dan juga drpd kwn2 ku.

walaupn aku tdk mampu menyusu scra ekslusif kpd aleena, ttpi aku ttp berbangga dgn keadaan skrg..aku hanya menggunakan susu formula hanya sebanyak 2 botol shja sehari dan yang selebihnya dengan susu aku (yakni susu ibu yg pnh dgn segala khasiat). wlaupn susu aku tdk semriah ibu2 lain..

Utk pengetahuan, aku adalah seorang ibu yang menyokong sepenuhnya pemberian susu ibu scra ekslusif (full breastfeeding) kepada baby tersayang. insyallah aku akan cb memberi susu kpd anakku scra ekslusif apabila mendapat anak yg ke3 nati..ermmm bila tu??..mayb 2 thn akan datang. sbb aku seboleh mungkin akan cb memberi yg terbaik (menyusu) utk aleena sehingga umurnya 2 thn. then br ble fikir nk bg adik ke tak dkt aleena & dani...hehhehe.

Semoga semangat ku tidak berkubur begitu shja. Time kasih utk suami terchenta kerana menyokong aku spnhnya & tdk lupa pd kwn2 yg sentiasa membantu ku dikala aku kebingungan menyelesaikan mslh susuku.

Ini la hasilnya


pump yg aku gunakan setiap hari... pasni nak beli yg double pumping plak..mesti susu lg meriah..hehehhe

No comments:

Post a Comment